Tersalah Langkah

Apa la nak jadi ni....

Sekembali dari cuti raya, mmg aku dah tau aku akan byk keje walaupun sebelum cuti keje aku boleh dikatakan zero. Aku dah clearkan akunye list. Tak sempat balik ofis kemas beg dah bertimbun balik. Sempat cuti 4 hari je.

Aku mengejar 2 dateline yang sangat penting. 12th and 15th of September. Dateline lain ada lagi tapi ni dua yang paling penting. Seperti biasa aku plan dah. Aku kene buat bahagian control je. Bahagian instrument biarlah yang lebih arif melaksanakannya.

Tiba tiba dalam kesibukan kota, datang satu mesej dari PakCik. Dia mintak aku buatkan bahagian instrument jugak. Aku mintak maaf baik2, aku terpaksa tolak. Bukan suka suka nak tolak tapi sebab panggilan tugas yang terlalu banyak. Dia mintak extension. Aku contact tuan punya tanah boleh ke tak nak bagi extension. Tuan tanah kata tak boleh. So aku conve the msg to PakCik. Aku cakap jgk kalau betul2 tak boleh meet dateline hantar la email. Boleh kitorg take action from that email kan.PakCik tak nak plak hantar email tu.

Tiba tiba jugak PakCik kuarkan satu kenyataan "I don't know what C&I AE do". Errkkk... Apakah ini??? Aku sabar lagi. Then dia start kata kalau dia buat commentnye patutnya dia jugak yang buat follow up and attend meeting. I was like "huh??!" So dengan baiknya aku cakap la yang I'm not in the position to agree to that. Let's park this issue and discuss it with my manager and tuan tuan tanah yang lain.Yelah.. kalau dia datang meeting bukan aku yang bayar. Tapi dia akan sedut dari akunye allocation jugak kan... PakCik kata tak payah la nak libatkan tuan tanah yg lain. Tapi kalau aku diskas dgn manager aku dia nak join the call. He sounded serious.

Dengan penuh diplomatik aku cakap dgn dia ok.. let's discuss later coz what's more important now is this project has to meet its dateline. Kalau dia takleh nak meet email la tuan tanah. Dia tak nak. Dia nak Webex je. Takmo email..

Aku ingat dah takde apa la. Hari yang damai hari ni, bos aku telefon. Tanya khabar and all. Aku jawab je la macam biasa. Then bos tanya "Thank God you are still alive after all this issues" I was like 'whatt??!!'. Rupanya dah panjang dah. Tuan tanah nak raise compliance issue pasal PakCik kata nak attend meeting tu. Aduiiaiii... Skang aku dah jadi serba salah jugak. PakCik tak henti2 'ping' aku sampai aku kene cakap kat dia "Let's focus on completing Z. I give you my word that this issue will stop here"

PakCik habiskan masa lebih dari 2 jam bergaduh pasal benda ni. Kalau dia start buat keje tu dah siap kottt...


No comments:

Post a Comment