Moment of Gerun

It happens twice actually. Cuma semalam semakin menggerunkan jadinya.

1st moment was almost one month back. Jadi kat KM Hypermarket bawah rumah. I was doing some grocery shopping when suddenly ada mamat ni tegur. Dia tanya "Do u want to work part time at my place?" Aku macam terkejut la kan. Apahal plak ni. Politely I said no. Then this guy start tanya orang mana keje apa sume. Still don't want to be rude aku jawab la. Tetiba dia macam excited. Dia bagi name card dia kat aku n suruh aku buat miss call. Aku try tolak dengan baik tapi dia berkeras jugak. Memandangkan hp ada kat tgn mmg susah la aku nk ngelak.
Then 2-3 kali dia sms n call ajak kuar minum. Malam plak tu. Finally aku terpaksa cakap aku dah kawin n my husband tak suka aku jawab sms or call laki lain. Luckily he stops.

2nd moment was yesterday at Madinat Zayed Shopping Centre. That was my first time there. Jalan sorang2. Beli2 tudung. Tengah jalan2 merayau rayau tu tetiba ada sorg mamat ni hulur beg plastik "This is for you. If you like it call me. If you don't like just throw away". Pastu dia blah. Aku terpinga pinga la kat situ. Tak berani nak buang (ingat lagi presentation by Perfect Protection masa GEWN Summit 2010) aku bawak balik rumah jugak la beg plastik tu.
Sampai rumah aku bukak beg plastik tu. Ada sehelai selendang (lawa gak selendang dia) and sehelai kertas bertulis no telefon (no telefon mamat tu la kot). As trained, aku buang semuanya (walaupun rasa sayang nak buang selendang tu).

Balik rumah tu terasa macam takut nak jalan sorang2 dah. Tapi pastu g jugak AD Mall lepak... huhu..

No comments:

Post a Comment