Jodoh Yang Tak Kesampaian

Ini ke yg org kata as takde jodoh???

Dah berkali kali kitorg try nak berbuka sama2. 1st time plan, miss-communication. Aku cakap kat dia aku free je bila2 pun. So dia take things for granted and call sesukahati dia expecting aku free there and then untuk berbuka dengan dia. Aku pun silap sebab tak sedar yang aku ni boleh jadi banyak komitmen jugak sejak dah kenal ramai Malaysian ni. Dia merajuk.

Then kita janji nak cuba tarikh lain. And dah ada tentative date dah pun. Aku pun free up akunye schedule walaupun ada orang lain ajak berbuka sama. Sampai harinya dia tak call. Aku send sms dia kata tak jadi coz dia kene jumpa doktor. Jumpa doktor time berbuka ke? Kalau nak jumpa doktor lepas berbuka pun tak boleh ke berbuka dengan aku dulu? Aku plak merajuk.

Esoknya dia call trying to say sorry and merajuk kecik kecik sbb kononnya aku tak call dia tanya khabar semalam. Dia ajak berbuka hari tu. Tapi aku dah ada plan lain. Nak berbuka kat embassy yg jugak tak jadi g sbb miss-communication jgk. Dia ajak hari Jumaat. Aku dah janji nak g Dubai kat Joned. Dah janji dgn Joned seminggu dah. Takkan nak kensel. Then dia accuse aku yang menyusahkan plan.

So Jumaat tu aku bincang dengan dia, book date sesiap bila nak berbuka sama. Tak yah nak merajuk merajuk lagi. Dapat la harinya. Ahad. Which is today. Tapi sampai skang jam dah pukul 6.47pm aku tak dapat contact dia. Call tak angkat. SMS tak berjawab. Ini ke yang dikatakan takde jodoh?

No comments:

Post a Comment