Deja Vu~

Bukan perasaan macam pernah berlaku. Tapi memang kompem pernah berlaku. Sesiapa yang ingat, dulu memang aku ada tulis kat blog lama. Tapi blog tu dah kene discontinued kott.. Sikit recap; dulu dari 6 org AE, hanya 4 yang layak dapat L position, tapi akhirnya 5 yang dapat. Yours truly of course la TAK DAPAT kan... yang menyebabkan aku 'melarikan diri' ke padang pasir ni.
Kenapa deja vu? Same thing happened here ke?
Not really... tapi lebih kurang. Probably even worse.
Hanya ada 4 org dlm dunia ni yang same post as I am. Dah tentunya aku je la yang dah makan tahun kat sini. Yang lain semuanya baru masuk tahun ni kan. Di satu hari yang damai, keluar lah announcement dari HQ beberapa nama telah di pilih menjadi pangakt S. Dari list nombor 1 ke nombor seterusnya kitorg ok je. Gelak gelak ucap tahniah kat tuan empunya diri. Sehingga la.....
"What??!!!!!"
The guy who replace me in KL, who is just 1 year in this company, who needs to be supervised, who continuously seeking advise, who handled not even 20 proposals in a year, got S position???!!!!!!!!!!!

I am officially speechless... Perlukah aku membawa diri ke cold storage plak?

4 comments:

  1. benda cenggini lah buat aku xmenyesal xlebihkn kerja dr family

    ReplyDelete
  2. Kalau tak mengenangkan aku kene isi perut sendiri mmg aku dah berenti dah chek..

    ReplyDelete
  3. ade hikmah nye tu. agaknye kalo naik pangkat ko lg bz xhengat dunia hehe

    ReplyDelete
  4. Tu la.. aku pun pikir camtu. sedap sket ati kan..

    ReplyDelete