Kuang Kuang Kuang

Saya berjanji saya akan cuba update blog ini seselalu yang boleh.

Muahahha... Sebulan lebih dah rasanya tak update blog. Kenapa? Sebab saya sangat sibuk bekerja.

Macam mana dengan masa lapang masa kat Florence? Sangat takde masa lapang. I had 4 weekends. Memandangkan Ahad, AD keje, so every weekend I only have 1 day for myself which was Saturday.

1st week ok la. G kelas during the weekdays. Then Sabtu sempat singgah The Mall.



Itu pun sebab bangun lambat. Ingatkan nak g Barberino. So Ahad la pegi Barberino. Belum setengah jam kat Barberino AD dah called. So balik lah 'awok' tanpa hasil yg memuaskan. Kerja.

Minggu kedua. Weekdays = kelas. Tapi ada satu hari tu kene g Fano cover meeting. What an experience. Bangun pagi awal gile. Kol 6 dah kuar hotel, naik train @ SMN. Kene tukar train kat Bologna. Lebih kurang pukul 10 sampai la saya di ofis customer. Meeting meeting dan meeting sampai kol 5. Dah cakap dengan customer last train saya balik Flr kol 5.38pm. Tapi 5.15pm dia masih lagi tanya saya soalan.. Macam mana??? Tepat 5.35pm saya sampai train station. Taxi driver tu baik la plak. Dia suruh saya lari beli tiket n dia akan sediakan resit dan jumpa saya kat platform utk amik bayaran. Maka berlarilah saya ke platform satu minit sebelum train sampai.
Sampai di Bologna saya kene tukar train utk ke SMN. Unfortunately, rupanya pakcik kat train station Fano tu bagi saya tiket ke Campo Mario. Saya dah mengigil. Macam mana nak balik SMN nanti malam2 tu? Mujur ada train master kat situ dia izinkan saya naik train ke SMN tanpa perlu beli tiket lain. Alhamdulillah. Sampailah saya di SMN dengan selamatnya..
Weekend tu saya terserempak dengan customer saya. Jadi saya pun temankan dia bershopping di Barberino pada hari Sabtu dan sekitar Florence pada hari Ahad. Saya dah tak berani nak keluar dari Florence pada hari Ahad. Takut ada emergency call yg saya kene jawab.

Week 3. Kelas. Jawab telefon. Banyak Workflow kene submit. Banyak TC nak kene jawab. Saya dah separuh gila. Hujung minggu nya saya dah tak larat. Saya keluar membeli barang hantaran Nisa. A stunning Gucci I must say...


Minggu empat? Kelas. Kerja. Jawab TC. Diskas EMS. Submit tons of workflows lagi. Akhirnya sampai ke penghujung di mana saya hampir gagal test pada minggu itu. Ow.. lupa plak. Demam lagi. Dan balik ke AD..

Jadinya, memang teramat sibuk pada minggu minggu di Florence itu. Ingatkan boleh la nak update mana yang patut. Tapi lepas ni saya akan cuba jugak update sebaik mungkin. Janji. (Finger cross at the back)

No comments:

Post a Comment