Land of Turks - Pre-Travellog

Ye ye... saya tau... bila nak update nye ye tak? Lama nau preview... hehhehe... Here r the stories before the journey began..

Initial plan was just 5ruz n I. Pastu cite2 kat Kak Lin, dia pun nk ikut. Then suddenly Kak Zack (masa tu tak tau lagi sapa Kak Zack ni. Rupanya senior Sharodz) pun nak ikut. And towards the last minute my AD BFF Cik Nad pun turut sibuk2 beli tiket flight... Jadilah rombongan Cik Peah ke Tanah Turki.

Kak Lin flew through MAS (KL-Dubai-Istanbul-KL). 5ruz via Abu Dhabi (KL-AD-istanbul-AD-KL). Kak Zack direct to Istanbul (KL-Istanbul-KL) while Cik Nad n myself of course la dari padang pasir ni kan (AD-Istanbul-AD).

So Kak Lin sampai dulu on 4th Jan at appx 4am. I drove from AD around 5 and reach around 6. Pick Kak Lin up and lepak kat umah Joned jap. Siap paksa Joned masak nasi lemak ok.. Sukati aku je kan. Lepas dah belasah 2 pinggan nasi lemak sambal paket dgn ayam goreng tu off to the first station, Mall of Emirates, untuk melawat Ski Dubai. Sawan jap kat situ dalam 30 minit pastu ke Dubai Mall untuk sawan dengan Burj Khalifa, Dubai Aquarium and Waterfall.


Memang tak sah kalau saya
jalan takde panggilan telefon.

Lepas tu terus ke Festival City untuk sawan HRC Merchandise. Bukan saya le... Kak Lin le... Saya dah sawan dah masa g ngan Icha dulu..


Tak sampai Dubai kata orang kalau tak g amik gambar dengan Burj Al-Arab ni kan. Btw, ini ialah gambar pertama saya dengan itu Burj Al-Arab. Masa tu aku pun konpius sapa yg tourist sapa yg guide ntah... Kitorg lepak kat Umm Al-Sequin 2 beach area untuk amik gambar ni. 



Last but not least aku bawak Kak Lin ke area Palm Jumeirah. Of course le kalau jalan atas tu tak nmpk apa kan.. Melainkan kalau naik helikopter baru nampak bentuk2 menarik pulau di situ. Tapi kami masih bersawanan...


Pastu balik Abu Dhabi. Sepanjang perjalanan tu tak berhenti makan langsung akibat nasi lemak 2 pinggan tadi. Ok la tu kan.. Dan kepala saya sakit mcm hapa sebab mengantuk yg amat sangat.

5hb, bawak Kak Lin pegi Ferrari World. Saya berjaya paksa dia naik Formula Rossa. heheh...


Selingan; hari yang sama, sblm pegi Ferrari World GE sini buat New Year Get Together Party. Nanti saya buat entry lain ye...

Sambung; Malam yang sama, 5ruz sampai. G amik dia dengan Cik Nad. Sbb Cik Nad takut saya tergolek dog kepenatan. 

Esoknya, 6hb, pas makan nasi lemak kat umah Lin (dia jemput ok.. bukan paksa tau) 5ruz and Kak Lin pegi desert safari. Cik Nad dan saya tak ikut sbb kitorg pegi New Year Get Together dengan Kak Hila di Layali Zaman. Lagipun, bape kali ko nk pegi kannn... 

Malamnya tu kami berempat dah bertolak ke airport sbb flight pukul 2 pagi. Maka bermulalah journey kami ke Land of Turks.

Costa Coffee sementara tunggu flight Terminal 1 AUH.






No comments:

Post a Comment