Jet Lag

Ye.. Setelah sekian lama tak travel dengan time difference lebih 3 jam (ye ke? rasanya baru bulan lepas blk KL...) kali ni punye jet lag agak teruk. Agaknye mmg either sampai sana jet lag atau blk sini jet lag.
Masa sampai Korea aritu pukul 12 tgh hari waktu tempatan. Aku paksa diri aku tak tido walaupun penat sebab dlm flight tido 4 jam je. Siap g swimming lagi tu.. Akibatnye aku dapat paksa diri aku tidur jam 11 malam dan bangun dengan baiknya jam 7 pagi.
For 4 days aku mampu buat benda yang sama, yakni tido jam 11-12 malam dan bangun jam 7 pagi. Mungkin sebab dah tune pada hari pertama. Jadi aku mampu menghadiri meeting dengan baik.
Bila balik sini, aku tido selama 4 jam jugak dlm flight. Bangun jam 3 pagi waktu AD. Pastu berjaya tak tido sampai 12 tgh malam. Tapi kenapa pada hari kedua, yakni hari ni, aku masih terasa kesan jet lag nya? Baru pukul 8.30 malam kepala aku pening macam dah pukul 2 pagi...

No comments:

Post a Comment